Je tomu už nejaký piatok. Otvorila som si menšiu kaviareň, v ktorej som chcela predávať len kávu, avšak naozaj kvalitnú a chutnú. Biznis sa celkom dobre rozbehol, no nemôžem povedať, že by to nemohlo byť lepšie. Mnohí moji známi, ktorí mali v podnikaní o niečo bohatšie skúsenosti, mi neustále radili, že potrebujem reklamu. Tak som si nechala poradiť a pustila sa do toho. Skúšala som kadečo. Letáčiky po meste, noviny aj letáky v schránkach. Nemôžem povedať, že by to nič neurobilo. Všimla som si hlavne to, že ku mne začalo chodiť viac ľudí, ktorí si chceli kávu kúpiť domov. Stále však nešlo o nejaký zázračný nárast klientov. Raz som išla po meste, keď som zbadala chlapa s tričkom, na ktorom mal vytlačené nejaké nákladné auto, nad ním názov firmy a pod ním kontakt a vetu v zmysle, že ide o stavebné práce. Tričko bolo krikľavo zelené a tie nápisy a obrázky čierne, takže išlo o niečo, čo ste nemohli prehliadnuť, ani keby ste boli slepí. Vtedy sa mi nad hlavou doslova rozsvietila žiarovka. Tričká s potlačou Tricko by mohli byť naozaj výbornou reklamou. Povedala som si, že za to vlastne nič nedám. Nakúpila so tričká vo výrazných farbách a nechala na nich vytlačiť akýsi reklamný pútač. Teraz sa dostanem k tomu, čo som sa o tomto type reklamy naučila a čomu by ste zas vy mali určite vyvarovať. Tričká nikdy nerozdávajte úplne zadarmo. Radšej urobte akciu, že ak si u vás zákazník kúpi dva kusy tovaru, ako darček dostane tričko. Aby ľudia vaše tričká chceli nosiť, musia vyzerať dobre. Tie krikľavé farby možno nie sú až tak dobrým nápadom. Potvrdilo sa mi, že je lepšie, ak zvolíte taký dizajn, ktorý sa bude ľuďom páčiť. Niečo, čo vyzerá tak ohavne ako spomínané tričko pána na ulici, síce zaujme, no nikto to nebude nosiť. Voľte výrazné obrázky alebo písmená, ktoré ihneď na prvý pohľad budú hovoriť o vašom biznise. Keď predávate kávu, dajte na tričká kávu, keď autá, tak auto.